۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹

واکنش بسیج دانشجویی به اظهارات وزیر علوم درباره مراسم روز گذشته

واکنش بسیج دانشجویی به اظهارات وزیر علوم درباره مراسم روز گذشته

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران مجدد نسبت به اختصاص ندادن تریبون به دانشجویان اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در صفحه شخصی خود در یک شبکه اجتماعی، خطاب به وزیر علوم، نسبت به در نظر نگرفتن تریبون به دانشجویان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید معترض شد.

واکنش بسیج دانشجویی به اظهارات وزیر علوم درباره مراسم رو گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر، روز گذشته (۲۱ مهر ماه) مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور دکتر مسعود پزشکیان در دانشگاه تهران برگزار شد و بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با نصب پلاکارد «خدا لعنت کند آن دست‌هایی را که تلاش کرده‌اندو می‌کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر سیاسی کنند» از رییس جمهور استقبال کردند.

از هفته پیش برخی تشکل‌های دانشجویی از جمله بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌هایی به وزیر علوم و رییس جمهور خواستار سخنرانی در این مراسم شده بودند. در مراسم روز گذشته، برخی دانشجویان در ابتدای شروع سخنرانی پزشکیان اعتراض کردند که رییس جمهور به یک نفر از آن‌ها (مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران) اجازه داد در زمان سخنرانی او، صحبت کند. این در حالی بود که یک نفر از دانشجویان دکتری دانشگاه تهران به نمایندگی از دانشجویان سخنرانی کرده بود.

دکتر حسین سیمایی صراف؛ وزیر علوم پس از پایان برنامه در جمع خبرنگاران درباره این اعتراضات گفت: همه تشکل‌ها به عدالت و بدون تبعیض باید تریبون داشته باشند و وقت آن هم ۱۶ آذر است. امروز جشنواره شروع سال تحصیلی است و طبق سنت چهل‌ساله استادها، مدیران دانشگاهی و رتبه‌های برتر و خانواده‌های آن‌ها در این مراسم حضور داشتند.

وی افزود: هر جلسه‌ای اقتضای خاص خودش را دارد. کارمندی، دانشجویی و ... نیاز به یک جلسه جداگانه دارد و با احترام برگزار می‌شود.

وزیر علوم گفت: نمی‌شود تنها به یک تشکل تریبون داد. اگر به ۱۶ تشکل هم بخواهیم تریبون بدهیم که زمان زیادی نیاز دارد و سایر افرادی که در جلسه حضور دارند با آن همراهی نمی‌کنند چون استاد و مدیر دانشگاهی مسئله مشترک با دانشجو ندارد. بنابراین جلسه دانشجویی باید جداگانه برگزار شود.

کد خبر 6255238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha